Tinklaraštis

Ką veikti Latvijoje? 1 dalis

Latvija. Mūsų artimiausia ir tikriausiai nesumeluosiu sakydama, kad širdžiai mieliausia kaimyninė šalis. Ne veltui vadiname vieni kitus braliukais. Daugelis lietuvių renkasi Latvijos paplūdimius, leidžia laiką Rygoje ar lankosi kituose pajūrio miestuose, tokiuose kaip Ventspilis. O aš šiandien noriu jums pasiūlyti pasigrožėti Latvijoje esančiu Gauja nacionalinio parko regionu ir papasakoti, kaip sekėsi mūsų kelionė į Gaujos parką su vaikais.

Nacionalinis gaujos parkas buvo įkurtas 1973m. ir jo plotis siekia maždaug 90 000 hektarų. Tai aplink Gaujos upę plytintis plotai nuo Valmieros iki Murjani miestų. Pradžiai pasakysiu tik tiek, kad 1 dienos jums ten neužteks. Mums neužteko net visų 3 dienų. Šį kartą kartu su manimi ir vaikais keliavo ir mano mama. Beje, kelionę nusprendėme skirstyti 50/50, tai yra pusę laiko pramogų vaikams, pusę laiko kuultūrinamės.

Tad pradėkime nuo pradžių. Susikrovę visą mantą (juk Latvijoje kaip ir Lietuvoje oras gali būti beprotiškai permainingas), įsijungėme navigaciją ir patraukėme Gauja nacionalinio parko link. Nemeluosiu, kelias tolimesnis nei iki Rygos, tad ir užtrukome ilgiau. Tačiau tikrai verta!

Maršrutą dėliojome taip, jog pradėjome nuo tolimiausio taško ir kasdien vis artėdavome link Lietuvos. Tad mūsų pirma nakvynė buvo numatyta Koceni miestelyje, Bestes apartamentuose. Kadangi mes buvome dvi suaugusios moterys ir trys vaikai, tai mums labai pasisekė, jog šie apartamentai tikrai pritakyti didelėms šeimynoms. Pas mus buvo viena dviaukštė lova ir trys viengulės. Čia ne viešbutis, kur būti reception’as, o labiau sakykim toks kotedžo tipo namas su daug didesnių ir mažesnių butų. Labiausiai nustebino tai, kad apartamentų savininkai pasirūpino ir vaikais – jiems buvo parūpintas didžiulis krepšys žaislų. Apartamentuose rasite viską – nuo virdulio ir rankšluosčių.

Pailsėję po kelionės patraukėme į Valmiera miestelį. Ten sugalvojome aplankyti fantazijų parką „Neonija„. Neonija yra maždaug 250kv. metrų neoninių šviesų paroda. Galėčiau čia pasakoti ir pasakoti, bet labiau verta pamatyti, nes iš pasakojimų tikrai nesuprasite, kokį įspūdį ne tik vaikams paliko šis fantazijų parkas. Galiu tik pasakyti – apsirenkite kuo balčiau, nes „o vaikeli, kiek čia spalvų ir šviesų”.

Žinoma, čia užtruksite tikrai neilgai – mes du kartus apėjome maždaug per 40 minučių.

Ir kad jau buvome atvykę į Valmiera, tai būtų buvusi nuodėmė nepraplaukti žymiuoju Gauja Tram. Tai maždaug 45min kelionė plaukiant laiveliu ir klausant istorijų apie Gaujos upę ir žymiausius Valmieros objektus. Savaitgaliais ten tikrai būna daug žmonių ir akdangi kažkokių specifinių rezervacijų nėra, atlaukę eilėje į laivelį galite ir nepakliūti. Bet istorijos tikrai labai įdomios!

Praplaukę laiveliu visi jau buvome pavargę, pikti ir išalkę, tad atėjo metas maistui ir pramogoms. Iš anksto buvome susitarę dėl vizito Valmiermuiža alaus gamykloje. Kadangi originaliai turėjo keliauti ir mano vyras ir buvo jo gimtadienis, kaip staigmeną užsakiau alaus degustaciją. Na, vyras nekeliavo, bet mes su mama turėjome tikrai labai įdomią patirtį. Tačiau prieš vakarienę mus labai nustebino ir apsikvietė į Valmiermuižos jodinėjimo mokyklą, kurioje visi trys gavo pamaitinti žirgus, pajodinėti ant ponio ir susipažinti su kitais arklidžių gyventojais.

Po linksmybių su poniais ir žirgais, pagaliau galėjome atsipūsti ir pasimėgauti tradiciniu latvišku maistu ir gėrimais. Taip pat turėjome galimybę apsilankyti alaus darykloje, kurioje mus pavedžiojo po visas patalpas ir papasakojo, kad gaminamas alus.

Galiu pasakyti tik tiek – nenuvertinkite galimybės apsilankyti alaus darykloje. Tikrai sužinosite daug įdomių faktų, paragausite pačių apynių, suprasite kuo skiriasi tamsus alus nuo šviesaus, o nemėgstantys alaus sužinos kaip gaminamas nealkoholinis alus ir kiti gaivieji gėrimai.

Štai tokia buvo mūsų pirmoji diena Gaujos nacionaliniame parke. Ir atrodo tik pusdienis, bet nuveikta tikrai daug. Sekančiame įraše pasidalinsiu antros dienos nuotykiais jau visai netrukus.

The material was created within the Cluster Program project 3.2.1.1/16/A/009 “Stage 2 of Gauja National Park Tourism Cluster Development”